fredag den 19. marts 2010

endelig er foråret på vej....

Det har været en lang lang sur vinter med tilfrosset fjord og hav og kajakken solidt forankret på stativet. Heldigvis ser det ud til at bryde op nu, fuglene synger og termometret kryber langsomt, men sikkert opad mod tålelige temperaturer.

Denne vinter bød ikke på mange oplevelser i kajakken. For mit vedkommende indskrænkede det sig til fire gange rulletræning i Them svømmehal - Fjorden var stiv og utilnærmelig!

Nå, intet er så skidt at det ikke er godt for noget. Resultatet af anstrengelserne i svømmehallen blev at mit rul til højre sidder 100% i skabet, det er en fed fornemmelse ikke at skulle forlade kajakken når man ligger i vandet, men blot rulle op igen. Rul til venstre regnede jeg med blot ville blive en formsag - men jeg blev klogere!

Jeg havde bevidst kun fokuseret på at øve højrerul indtil det var perfekt. Jeg er venstrehåndet og regnede derfor med at venstre side var den lette for mig, men der måtte jeg igen se mig realitetsjusteret, det var som at starte forfra at vælte til venstre, jeg kunne hverken finde op eller ned på hverken kajak, vand eller mig selv. Pagajen skiftevis flaksede forvirret over vandoverfladen eller roede rundt nede på bunden, så det var ikke denne vinter at jeg kunne sige at jeg har et stabilt rul til begge sider, nå pyt med det - grundteknikken er på plads og den kommende sommer med et utal af fine dage og god vandtemperatur i Horsens Fjord skal nok få rettet op på det.

Jeg glæder mig som et lille barn til igen at tilbringe nogle fantastisk timer på vandet sammen med gode venner og tæt på naturen.

Vi ses derude!

Ingen kommentarer: