mandag den 13. juli 2009

12. juli. Morgentur på Kalø Vig.

Kenneth fra Kalø Kajaknet havde inviteret på morgen hyggetur med afgang fra Rosenholm bådelaug. Bent og jeg var blevet enige om at det kunne være sjovt at ro en tur sammen med gutterne fra Kalø igen, så vi startede ud kl. 7:45 med at jeg hentede Bent og Aquanauten i Søvind.

Vi skulle mødes kl. 09:00 ved Rosenholm Bådelaug og så var målet Hestehave Skoven tæt på ruinen. Kenneth havde medbragt rundstykker så der var en "gulerod" forude.


Da vi ankom var de andre der allerede, Kenneth, Per, Jan, Niels, Nils og Leif. De sidste tre havde valgt at tage en rundtur på ca. 40 km. men vi andre nøjes med at tage den lille hygge tur til Hestehave Skoven.








Det var første gang jeg gik i land ved Hestehave Skoven og der lå nogle temmelige store, glatte sten i strandkanten, så vi valgte alle at stige ud i god afstand da der var pålandsvind og småbølger, der er jo ingen grund til at klaske kajakken ned i en sten!


I en smuk lysning stod der et stort bord/bænke sæt hvor vi indtog den medbragte kaffe og Kennets rundstykker. Der blev snakket og udvekslet meninger og erfaringer og tiden løb. Det er sjovt så hurtigt man kommer til at kende mennesker man aldrig har mødt før når blot man har en fælles interesse.

Vi steg i kajakkerne igen og satte kursen tilbage mod bådelauget. Søen var ind skråt forfra og der var kommet nogle pæne småbølger som fristede til lidt surf. Jan og jeg blev enige om at vi ville ro lidt forbi bådesauget og lidt ud for at kunne lege på vejen tilbage. De øvrige valgte at tage den direkte vej.

Jan og jeg roede vel 1,5 km længere for at få bølgevinklen til at passe med målet og da vi endelig kom derhen hvor det så ud til at passe, var vi kommet i læ af Vosnæs Pynt og bølgerne var nærmest væk. Det blev til to-tre små skub og ellers "håndarbejde" resten af vejen, så de ekstra km. gav ikke rigtig pote.

Tilbage ved bådelauget demonstrerede Jan og Per lidt rul i hhv. Bents Aquanaut og Jans TideRace. Aquanauten rullede som en prop og Bent blev rigtig glad for sin kajak igen!









Vi afsluttede med en evalueringspilsner på bænken og blev enige om at vi snarest skulle ro en tur sammen igen. Jan havde en idé om på årets længste dag at se solnedgangen fra kajakken ved Blåvand og derfra at køre til Møns Klint og se solopgangen der - Go' idé, men det må blive til næste år.

Hyggelig tur i godt selskab.

udsejlet distance: 9,5 km.

3 kommentarer:

Aksel Steen Christensen sagde ...

Det ser ud til at være en dejlig tur, i flotte omgivelser.
Dejligt et kajak net kan samle så mange, til en tur på vandet.

Mvh Axel

kayakr sagde ...

Hej!

Ni verkar ha haft en go och dejlig tur. Är ni nöjda med Anas Acuta? Jag funderar på att köpa en.

Nichof sagde ...

Til Axel: Ja det er super omgivelser. Når du får lavet din kajakvogn og DumbStick må du komme en tur forbi ;-)

Til Kayakr: Jeg er rigtig glad for min AnasAcuta - så glad at jeg har to! Min hustru ror også AnasAcuta.
Det er en fabelagtig legekajak og den er fortrinlig i bølger, så jeg kan kun anbefale den.

Mvh.
Niels