søndag den 29. marts 2009

Rullekursus.

I dag var Erik og jeg på rulle kursus ved Kajakgården som havde lejet svømmehallen ved Midtjysk Ungdomsskole i Ejstrupholm.

Jeg stod op i rigtig god tid for at få tid til at spise et godt morgenmåltid og for i det heletaget at have tid til at komme hjemmefra uden stress og jag. Det gik også rigtigt godt lige til Jane kom søvndrukken ud i køkkenet for at sige farvel og i samme sætning sagde "Du har selvfølgelig husket at vi har skiftet til sommertid?" og så var det somom at stressniveauet streg ca. 100% for det havde jeg da ikke tænkt på. Nå, jeg nåede frem til det midtjyske til tiden hvor jeg mødte de øvrige deltagere og instruktørene Bo og Jannie.

Efter at have fået skyllet kajakkerne og slæbt dem ind i den iøvrigt rigtig fine svømmehal, blev vi samlet for at få fyldt lidt grundlæggende teori på inden det skulle gå løs i bassinet. Jeg har, som nogen jo ved, kikket på utallige filmklip og instruktioner i rul, så jeg følte mig godt rustet til at lære det i en fart - jeg mener, hvor svært ka' det være?

Det viste sig dog hurtigt at, et er at kende og forstå teorien et andet er at omsætte det til praksis når man er i vandet - for pokker hvor er det svært at gør det rigtige på det rette tidspunkt og i den rigtige rækkefølge, sjovt nok gik det fint så længe jeg ikke havde pagajen med. Lige så snart vandskovlen kom med gik det helt galt.

Jeg har dog fået så meget med hjem at der er basis for selv at arbejde videre og forhåbentlig være i stand til at få et nogenlunde stabilt rul i løbet af sommeren.

En rigtig god dag med dygtige og kompetente instruktører.

Ingen kommentarer: