mandag den 1. juni 2009

Skanderborg sø, søndg den 30 maj.

I dag viste sommeren sig fra sin bedste side så Jane, Rebecca og jeg besluttede os for at vi ville ro en hyggetur på Skanderborg Sø.

Det var første gang Jane skulle prøve hendes AnasAcuta, så det med nogen forsigtighed hun krøb i cockpittet, men snart ændrede ængstelsen sig til begejstring, hvor var den dog let drevet og hvor kunne den styres! Rebecca fik også et fint tag på Aquanauten, selv om den nok er lige det største til hende - måske jeg skal ud og have fat i en Avocet LV, det ville nok være en perfekt kajak for hende.










Snart gik turen hen mod jernbanebroen og under denne ind i Sct. Helene Sø. Turen gennem kanalen ved landevejs- og jernbanebroen er altid en fantastisk oplevelse, og en forårsdag hvor solen skinner er det helt ubeskriveligt smukt!





Vi roede gennem Sct. Helene til motorvejsbroen, som er absolut det modsatte af jernbanebroen, en grim betonkanal som blot skal overstås.









I Tåning Sø holdt vi banan- og Pepsi rast på en lille sandtange ca. midt i søen. Rebecca benyttede lejligheden til at få lidt vand i dragten og vi andre fik luftet overkroppen - pu-ha hvor kan man svede i sådan en tæt våddragt!








Da vi igen sad i kajakkerne, satte vi kursen tilbage mod Skanderborg Sø og parkeringspladsen. Vi havde aftalt at både Rebecca og Jane skulle prøve at kæntre og komme op i kajakken med en makkerredning, så turen skulle derfo ikke være for lang.





På vej tilbage mødte vi ved motorvejsbroen en flok børn, måske efterskole elever, i kajakker. En skønsom blanding af tur og havkajakker, fint at se at lærene har mod og energi til at tage sådan en flok unger på tur, jeg tror godt at jeg kunne styre mig.










Midt på Tåning sø holdt vi en lille kildevands-pause og nød udsigten, det er fantastisk hvor fint blå himmel, grønne træer, vand og sol står til kajakkernes farver!





Tilbage ved parkeringspladsen fik Jane og Rebecca prøvet makkerredning. Jane fandt det grænseoverskridende at skulle kæntre med vilje, men mit tilbud om en hjælpende hånd fik hende dog til at overskride den grænse!







































En smuk og fin dag på Skanderborg Sø. Eneste malurt i bægeret var at da vi læssede kajakkerne, faldt min Anas ned fra J-bøjlerne og lavede en ordenlig bule i bilen, brækkede at sidespejl af og slog en grim stjerne i gelcoaten i dækket. Heldigvis har jeg fået original gelcoat fra Valley i England så det er bare om at komme igang med reparationen - ØV! Sådan går det når man ikke lige tænker sig om!

Ingen kommentarer: