onsdag den 16. september 2009

Skanderborg Sø, 11. sept.

Bent, Stefan og jeg havde aftalt at nyde det helt fantastiske efterårsvejr fra kajakkerne. Skanderborg sø var målet og vi havde tænkt os at gå ud fra Hylke Strand lige ved siden af golfbanen.


Bent havde lånt min Anas Acuta da Stefan skulle prøve at ro i Aquanauten så jeg tog Janes Anas med i stedet for. Der var temmeligt meget læs på taget af Bents Mazda, men det gik fint.



Da vi kom frem til Hylke Strand var vandet grønt af alger så vi besluttede at kører over til parkeringspladsen i skoven hvor vi plejer at sætte i og gå ud derfra. Vel ankommet fik vi læsset af og kajakkerne i vandet. Der var en underlig stank af død fisk på pladsen og det viste sig at være en lystfisker som havde efterladt en fisk som siden var blevet kørt over adskillige gange som spredte den væmmelige lugt. Nå, det gjorde jo blot at omklædningen gik lidt hurtigere og snart var vi uden på søen.



Vi satte retningen hen mod byen for at prøve at komme rundt om Slotskirken som ligger på den gamle borgvold mellem Skanderborg Sø og Lille Sø. Vi fandt da også vejen ind i Lille Sø, men det viste sig at det ikke er muligt at ro rundt om kirken da der ikke er nogen gennemsejlning på den ene side.






Vi rastede i skoven ved fodboldtbanen hvor der var en velanbragt træstub til at sidde på inden vi satte kursen tilbage under vejbroen, forbi Æbelø og tilbage til P pladsen.

Bent kæmpede med ryggen, jeg tror ikke han syntes der var nok plads i Anas'en og Stefan kæmpede med Aquanauten som hele tiden ville dreje til venstre uanset hvad han gjorde. Vi blev alle enige om at ferskvand er meget tungere at ro end saltvand. På trods af den relativt korte tur var vi alle trætte i kadaveret da vi kom tilbage, så øllen smagte ekstra godt!


Jeg havde egentlig tænkt mig at ville øve lidt rul når vi kom tilbage til P pladsen, men vandet var grønt og lignede ikke noget jeg havde lyst til at dyppe mine bihuler i, så jeg undlod det hvilket jeg sidenhen er blevet rigtig glad for da jeg efterfølgende læste en artikel på nettet om at Skanderborg Sø er temmelig forurenet af en bakterie der kommer fra menneskelig afføring - AVDR!

På trods af træthed, umulige kajakker og stinkende fisk var det en dejlig tur.





Udsejlet distance: 7,5 km.

Ingen kommentarer: